Hely, ahol a gyakorlati pszichológia segítő ötletei gyülekeznek

PszichoTér

PszichoTér

Öngyilkosság vagy tömeggyilkosság?

2015. március 28. - PszichEmese

germanwings.jpg

Napok óta a vezető hírek egyike a Germanwings járatának tragédiája, ahol egyre biztosabbnak tűnik, hogy a másodpilóta szándékosan rántott magával 149 embert a halálba. A legtöbben aligha tudjuk beleélni magunkat, hogy képes valaki egy utasszállító repülőgépet a sziklának irányítani.

A pszichiátria és pszichológia az öngyilkosságnak ezt a fajtáját, ahol az öngyilkosságot elkövető személy másokat is megöl, kiterjesztett öngyilkosságnak hívja. Időről időre hallhatunk a médiában olyan férfiakról és nőkről, akik megölik családjukat, majd önmagukkal is végeznek. Az ilyen öngyilkosságok indítéka általában az, hogy annyira szörnyűnek látja az illető a világot, az életet, hogy szeretteit is meg szeretné menteni ettől, úgy gondolja, nekik is jobb lesz, ha nem kell tovább szenvedniük. Az azonban, hogy valaki számára ismeretlen embereket öljön így meg, extrém ritka, ahogy azt a másodpilóta ügyében a Süddeutsche Zeitungnak nyilatkozó pszichiáter is állította.

Az öngyilkosságnak több típusát különböztetjük meg. Az első különbség, hogy pszichotikus vagy nem pszichotikus öngyilkosságról beszélünk. A pszichózis olyan pszichés állapot, melyben megszűnik az egyén kapcsolata a valósággal - a pszichotikus személy hallucinál (leggyakrabban hangokat hall), téveseszméi vannak (például azt gondolja, űrlakók chip-et ültettek az agyába). A pszichotikus állapotban elkövetett öngyilkosságok általában brutálisabbak és végzetesek (például felgyújtja magát az elkövető). A nem pszichotikus öngyilkosságokat további típusokra oszthatjuk: a "reménytelen", a "hisztrionikus" és a "racionális" típusra. A reménytelen öngyilkos úgy gondolja, számára nincs már további alternatíva, nem tud tovább élni. Általában depresszióban szenvedő emberek tartoznak ebbe a csoportba. A depresszió hátteréről, kezeléséről írtam korábbi bejegyzésemben. A hisztrionikus típusú öngyilkosságot elkövetők az öngyilkosságot arra használják, hogy üzenjenek környezetüknek, esetleg irányítsák azt - az ilyen "fenyegetőzést" ugyanolyan komolyan kell venni, mint bárki más öngyilkossági szándékának kifejezését. A racionális típusba a gyógyíthatatlan betegségben szenvedők vagy kilátástalan élethelyzetekben levők tartoznak, akik lehetőségeiket mérlegelve jutnak arra következtetésre, hogy az öngyilkosság a legjobb lépés, amit tehetnek.

Andreas Lubitz volt barátnője a Bild című német lapnak azt nyilatkozta, hogy a másodpilóta korábban azt mondta "egy napon olyat fog tenni, ami megváltoztatja a rendszert és mindenki megismeri a nevét". Amennyiben tényleg mondott ilyet Andreas Lubitz, az utalhat arra, hogy elismertségre, sikerre vágyott, amit nem sikerült elérnie, sikertelensége miatt pedig a "rendszert" hibáztatta. Az alapján, hogy kollégái és ismerősei elmondása alapján csendes, udvarias és barátságos, valószínűtlen, hogy pszichotikus állapotban volt (persze ennyi információ alapján nem is kizárható). Úgy tűnik tehát, hogy rengeteg haragot érzett az őt akadályozó, szerinte rajta kívülálló tényezők miatt. Érdekes, hogy úgy tűnik, elérte, amit szeretett volna: az elmúlt napokban az egész világ megismerte a nevét, és úgy tűnik, a rendszert is fogják változtatni, például már meg is született a rendelkezés, hogy senki ne maradhasson egyedül a pilótafülkében a jövőben.

Érdekes lesz annak vizsgálata, felelős-e valaki azért, hogy senki nem vette észre Lubitz problémáit, nem sejtették, hogy a férfi ön- és közveszélyes lehet. Az orvosi titoktartás alól ez a körülmény ugyanis feloldja a szakembert. A repülési hatóságok számára felvetheti az eset a rendszeres pszichológiai alkalmasságvizsgálatok szükségességét. A hétköznapi emberek számára pedig talán az az üzenet, hogy fontos odafigyelnünk egymásra, észrevenni, ha valaki nincs jól, komolyan venni esetleges öngyilkosságra utaló mondatait, megpróbálni rávenni az illetőt, hogy kérjen segítséget.

A bejegyzés trackback címe:

https://pszichoter.blog.hu/api/trackback/id/tr497312064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.03.29. 10:54:59

Igen, a "magányos" őrült. Ez a hivatalos verzió. A valóságban a CIA akciója.

zila5 2015.03.29. 11:17:23

@maxval bircaman szerkesztő:
A másik véglet, mikor az őrült napi 24 órában tolja magát az arcunkba netszerte.

Punxsutawney Mormota 2015.03.29. 11:24:31

@maxval bircaman szerkesztő: Maxi! Jó reggelt, már nagyon hiányoztál... Ha Te nem írtad volna be - én tettem volna meg a helyedben. De már jó lenne valami új elmélettel előállni. Mé' mindig a CIA-t basztatod, ott van még a MI-6 is. Azok is rohadékok. Lásd, James Bond.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.29. 11:40:25

@maxval bircaman szerkesztő:

Onnantól végképp komolytalan az egész sztori, hogy szerencsétlen zsiráfgyerek 28 évesen nem csak a tisztaságmániás szüleivel élt, nem csak depressziója volt tőle, nem csak bipoláris volt mellette, nem csak a barátnője hagyta el, de emellett még a LÁTÁSÁVAL is gondok voltak a média szerint :DDD

Egy szerencsétlen rokkant zsiráfot meg mégse lehet le-terroristázni :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.03.29. 11:49:08

"Öngyilkosság vagy tömeggyilkosság?"

Rossz a kérdés: öngyilkosság ÉS tömeggyilkosság.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.29. 11:49:12

És az se semmi, hogy az egyik nap megtalálták az egyik fekete dobozt, másnapra ki is nyerték róla az adatokat.

Két napra rá megtalálták a másik fekete dobozt, de az adatokat rögzítő kártya nélkül.

Majd a következő nap azt mondják, hogy a kártya nélküli doboz mégse a második doboz volt, hanem az első, mert a második dobozt mégse találták meg.

Bónuszban azt hazudják kezdettől, hogy az EGYIK doboz a beszélgetést rögzíti, a MÁSIK doboz meg a repülés műszaki adatait.

Holott a dobozokból azért van kettő, hogy mind a kető PÁRHUZAMOSAN rögzítsen MINDENT, hogy kis szerencsével legalább az egyiknek esélye legyen használható állapotban előkerülni.

Szóval, hülye, aki elhiszi ezt a rengeteg bizarr fordulattal és képtelen állításokkal tarkított történetet a szegény roki pilótáról, aki öngyi lett.

Még szerencse, hogy a szerelmi szálat nem erőltették. A tömeggyilkos kis geci terrorista fejformája alapján simán kiderülhetett volna, hogy nem nővel, hanem egy homokzsákkal volt együtt.

Blogger Géza 2015.03.29. 11:51:18

@maxval bircaman szerkesztő: És mire lenne ez jó a CIA-nak? És mióta alkalmaz a CIA öngyilkos merénylőket?

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.03.29. 11:52:58

@Blogger Géza:

Médiahisztéria kell a háborús légkör fokozásához.

Blogger Géza 2015.03.29. 11:53:23

@beszélő majom: Az, hogy ilyenkor (is) össze-vissza írogat sajtó dolgokat, amelynek általában a fele sem igaz, nem bizonyít önmagában semmit. Ez csak a "normál" működése.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.29. 11:53:26

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

"Rossz a kérdés: öngyilkosság ÉS tömeggyilkosság."

Zsidó kötődésű lap blogketrecében mégse szavaztathatnak arról, hogy az olvasók szerint öngyilkos zsidó merénylő volt-e a kis szarházi, akit a Moszad küldött bevetésre - vagy egy megborult defektes roki.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.29. 11:54:52

@Blogger Géza:

A Germanwings esete valószínűleg NEM tömegszerencsétlenség volt, hanem terrorcselemény. Egy öngyilkos NEM ARAB terrorista vitt magával a halálba 149 ártatlan embert. A "nem arab" helyére be lehet írni, ki mire tippel a bizonyos népcsoportban gyakori Lubitz vezetéknévből.

Európa vonakodó állam- és kormányfői megkapták az üzenetet: ha továbbra is húzódoznak attól, hogy besoroljanak az USA mögé az oroszok elleni agresszióban, akkor további hasonló "sajnálatos" események következhetnek.

A terrorcselekmény szépen elvonta a figyelemt arról is, hogy az USA Észtország északi határától kezdve Románia déli csücskéig amerikai csapatokat von össze végig az orosz határ mellett.

Az agymosott zombikat meg a "szegény" depressziós pilóta meséjével etetik a bulvármédia közreműködésével, aki szerelmi bánatában gyilkolt meg 149 ártatlan embert, holott valójában az orosz provokációra, majd a világháború kirobbantására készülnek, ahol "természetesen" a közép-európai államok területe lenne a csatatér.

Blogger Géza 2015.03.29. 11:55:04

@maxval bircaman szerkesztő: És kinek fog hadat üzenni most az USA? Németországnak? Vagy a depressziósoknak?

phaszfej 2015.03.29. 11:58:15

Ez a pénzről szól. Ráfogták szerencsétlen gyerekre. Ha nem így lenne, senki nem repülne többet airbusokkal. Sok a baleset azokkal a gépekkel.

Blogger Géza 2015.03.29. 11:58:45

@beszélő majom: Igen kreatív vagy, de ezek mind erőltetett dolgok. Nem hinném, hogy emiatt bárki is az oroszok ellen fordulna.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.29. 11:59:30

@Blogger Géza:

"És mióta alkalmaz a CIA öngyilkos merénylőket?"

Ezt komolyan kérdezed?

Általában turbános vagy kockás kendős, gépfegyverrel hadonászó, bombákkal felövezett toprongyos alakoknak láttatja a nyugati bulvár az öngyilkos merénylőket. Az ilyen karakterekkel szokta a Moszad meg a CIA a piszkos munkát elvégeztetni a városi legendák szerint.

Csakhogy egy fapados európai járat gépének pilótafülkéjébe nehéz lett volna egy ilyet felküldeni.

Blogger Géza 2015.03.29. 12:00:16

@maxval bircaman szerkesztő: Az Iszlám állam ellen folyamatban van a dolog, az oroszok elleni nyomásgyakorlás is, de ennek az ügynek semmi köze sem az oroszokhoz, sem az iszlám államhoz.

Blogger Géza 2015.03.29. 12:05:04

@beszélő majom: A németek jó része valójában elgermánosított szláv, ezért sok az -itz vagy -itsch végződésű név, de ez nem jelent semmit.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.29. 12:05:25

@Blogger Géza:

"Igen kreatív vagy, de ezek mind erőltetett dolgok. Nem hinném, hogy emiatt bárki is az oroszok ellen fordulna."

Lengyelországban és a balti államokban már mozgósítás van.

Lengyelország büszkén ünnepelte a KÖZÚTJAIKON amerikai zászló alatt az orosz határ felé tartó harcjárműveket. Csehországban is megpróbálták ugyanezt, de a csehek hozzáfogtak megdobálni a provokatív szándékkal a közútjaikra küldött harckocsikat. A miniszterelnök fel is szólította őket, hogy kerüljék az összetűzést az USA konvojokkal.

Magyarországon nem merték a közútjainkra küldeni a szarháziakat. Amíg nem kerültek elő az amatőr fényképek, arról is kussoltak a lapok, hogy vasúton szállítják Magyarországon át Romániába a harckocsikat.

DE te ne higgy a rémhíreknek még akkor se, ha a postás már nálad kopogtat a behívóparanccsal! Te legyél teljesen biztos benne, hogy mindez csak mocskos széljobbos lejárató propaganda!

Blogger Géza 2015.03.29. 12:07:29

@beszélő majom: Csak ennek semmi köze ahhoz, hogy egy depressziós német pilóta nekivezeti a gépét egy hegynek. Semmiféle orosz szál nincs a történetben.

Shopping 2015.03.29. 12:08:11

H már pszicho blog, akkor említsük meg, hogy a szakértők szerint "nem valószerű, hogy kiterjesztett öngyilkosságot kövessen el, egy depressziós ".
Gondoljuk végig, hogy mi a "jobb" verzió a Lufthansának?
- a gép hibája miatt zuhant le
- a repülőkkel minden rendben, egy emberi hiba okozta a tragédiát

Nyilván ha kiderülne hogy a korábban már többször javított gép romlott el, akkor senki se bízna a luthansában és a germanwing-ben, nem ülne rájuk senki..
-súlyos bevételkiesés,
-részvények árának csökkenése,
-egy lehetséges teljes bizalomvesztés esetén - csőd.

Sokkal egyszerűbb egy emberre kenni az egészet....
Végül is honnan tudjuk hogy mi történt ? A Lufthansátol. Egy nap alatt már tudtunk mindent. Kicsit gyanúsan gyorsan jöttek az információk.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.29. 12:10:24

@Blogger Géza:

"A németek jó része valójában elgermánosított szláv"

Ezt a németek is tudják, hogy ők valójában elgermánosított szlávok? :DDD

Az askenáziakról, akik a ma élő zsidóság 80%-át teszik ki, és nem a közel-keletről, hanem Közép-Európából származnak, és nem héberül, hanem a németre nagyon hasonlító jiddisül beszélnek, hallottál-e már?

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.29. 12:22:35

@Blogger Géza:

" Csak ennek semmi köze ahhoz, hogy egy depressziós német pilóta nekivezeti a gépét egy hegynek. Semmiféle orosz szál nincs a történetben."

Semmiféle depressziós szál nincs a történetben.

Blogger Géza 2015.03.29. 12:35:47

@Shopping: Ez nem igaz, nem a Lufthansa folytatja a nyomozást. Ők is vizsgálódhatnak, de ez nem így működik.

Recs Kázmér 2015.03.29. 12:54:18

Biztos hogy Orbán van a háttérben. Nem tudom hogy csinálta, de ettől csak még gyanúsabb nekem

zengjen a dalunk fajtárs 2015.03.29. 13:04:22

@Blogger Géza:
Ez a Lubitz név elég ismerősen hangzik. Volt ugye a Lubovics rabbi, aztán még Marinus van der Lubbe, a holland zsidó kommer aki felgyújtotta a Reichstagot. Mind igazi németek természetesen

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.03.29. 13:12:16

@Shopping: Én is erre akartam utalni, de nem annyira a Lufthansa érdekében áll, hanem inkább az Airbus számára előnyös a magányos őrült verzió, hisz ez esetben nem az általuk gyártott gép hibásodott meg, hanem egy őrült vezette hegyoldalnak a gépet, amiről ugye nem tehetnek..

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.03.29. 13:15:20

@Blogger Géza: Ez csak a porosz részre igaz.. Bajoroszágban pl. nemigen találsz -itz végződésű nevet..

ComLo 2015.03.29. 13:15:27

Khm ... az én értékitéletem szerint mindennek van egy határa ... és egy szakpszihológiai blogra, zsidozó, CIA-ző, politikai tartalmú dolgokat behányni ...

Eggyeseknek tényleg nagyobb szükségük van ilyen kezelésre, mint azt gondoltam volna ...

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.29. 13:26:03

@ComLo:

A posztoló írhatott volna az öngyilkosságról úgy is, hogy nem kever bele aktuálpolitikát.

Ha viszont belekeverte, akkor számolnia kell azzal, hogy lesznek, akik nem az orvosi magyarázattal értenek egyet, hanem a politikai motivációval.

LenCse 2015.03.29. 13:28:36

Engem leginkább az zavar, hogy - eddigi eljárásokkal szemben - az ügyészség olyan dolgokat közölt IDŐ ELŐTT amelyek megnehezitik ill. eltéritik a balesetkutató szakembereket. Minden eddigi esetben amig fel nem dolgozták az adatregisztáló berendezéseket és össze nem szedték a maradványokat, nem nyilatkoztak a személyi felelősség dolgában !!! Ez esetben pedig 2-3 nap alatt kiszivárogtattak egy csomó dolgot... legyen min csámcsogni a bulvárnak. Kár...

Tizenötmillió Magyarok 2015.03.29. 13:46:35

Azert vannak itt meg gyanus momentumok. Maskor honapokig akar evekig is eltart, mire eredmenyre jut, egy ilyen vizsgalat, most meg mar, szinte a zuhanas pillanataban kesz tenykent kozoltek, hogy a pilota okozta a balesetet.
Ennel egyre valoszinubb, a masik feltetelezes, hogy az Izraeli titkosszolgalat a moszad robbantotta fol a gepet, mert igy akart elkapni egy allitolagos haborus bunost, aki allitolag a gepen ult. A gep lezuhant, 5 perc mulva mar meg is volt a tettes, a vizsgalat lezarva.
Lassuk be, ki mast akarnanak ennyire vedeni, egy ilyen gyorsan krealt 100 % -ig biztos tortenettel, mint a zsidokat.
Szoval ez nem kicsit gyanus., Mint ahogy 10 kilometerrel tavolabb megtalalt feketedoboz is azt valoszinusiti, hogy mar korabban robbanas tortent a gepen.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.29. 13:48:07

@LenCse:

A cél az volt, hogy sajnálatot keltsenek a tömeggyilkossal szemben, arra játszva, hogy ha valakit "beteg emberként" tálal a bulvár, akkor a polkorrekt gondolkodásra TRENÍROZOTT tömegek kínosnak és helytelennek éreznék a terrorakció feltételezését vele szemben.

Mocskos kis manipulációs trükkök ezek.

bloglegelő 2015.03.29. 13:48:45

leszarom, hogy a belterjes tudományuktól önelégült pszichológusok, valamint a személyiségi jögok lilaködös harcosai miket onanizálnak össze utólag, a hullákból csámcsogva

tetszettek volna olyan jogszabályokat hozni, hogy egy orvos, ha a páciense foglalkozása által különösen kockázatos betegséggel találkozik, kötelességszerűen jelentse a diagnózist, kezelést stb,. a munkáltatónak is.

nem pedig a beteg kezébe nyomni a papírokat, hogy tessék, maga kifújt, legyen máskor is szerencsénk

eßemfaßom meg áll 2015.03.29. 14:00:40

Szerintem a pilóta tudta, hogy a gépe repülés közben szórja a chamtrailt és így akarta megmenteni a világot a mérgezéstől Egy Hős!

kewcheg 2015.03.29. 14:21:33

Az én olvasatomban ebben a lubicban manifesztálódik a mára szinte tökéletesen ateista "európai" ember....Főleg a németeknél van ügye hogy a templomok százait zárják be.Ez a fasz is-mindene megvolt, új drága kocsik, lakás, ház 26 évesen, barátnő, csak éppen derék szülei felejtették el kiskorában elvinni a templomba...eredmény...mit nekem 150 élet, én vagyok az isten...:(

phaszfej 2015.03.29. 14:38:32

@kewcheg: A templomoktól és a bennük tanyázó katolikus papságtól mentsen meg a jóisten mindennyiunkat!

steery 2015.03.29. 14:39:40

Tudjátok, mit mondott a depressziós pilóta a hangosbeszélőbe, amikor süllyedni kezdett a repülőgéppel?
- Hölgyeim és uraim, hegymenet következik!

odamondó 2015.03.29. 14:50:23

Úristen ennyi hülyeséget régen olvastam a kommentek között. Én is hiszek sok összeesküvés elméletben, de ebben az esetben totálisan értelmetlen lenne az egész. Továbbá azért közölnek tényeket, mert a szituáció eléggé egyértelmű. Egy CVR hanganyagból simán lemodellezhető mi történt.

@beszélő majom: az ilyen abszurd baromságokat honnan olvasod? Vagy a fejedben lévő hangok súgják?

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.29. 14:58:58

@phaszfej:

"A templomoktól és a bennük tanyázó katolikus papságtól mentsen meg a jóisten mindennyiunkat!"

A felső-középosztálybeli, diszkrét jómódban élő, bankszférában tüsténkedő Lubitz papa mit keresett volna egy katkó templomban?

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.29. 15:05:14

@odamondó:

"Továbbá azért közölnek tényeket, mert a szituáció eléggé egyértelmű. Egy CVR hanganyagból simán lemodellezhető mi történt."

1. Senki nem közölt tényeket. A bulvárnak szivárogtattak ellentmondó találgatásokat, erősen kihangsúlyozva a "szerencsétlen lelki beteg ember" vonalat, hogy a prolik szarul érezzék magukat, ha terrorcselekményt gyanítanának, ahelyett, hogy áldozatként tekintenének a tömeggyilkos szarzsákra.

2. Senki nem modellezett le semmit. Még az se biztos, hogy létezik bármilyen hanganyag. Tegnapelőtt még két megtalált black box volt, tegnap már csak egy, lehet, hogy holnap azt mondják majd, hogy semmiféle dobozt nem találtak.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2015.03.29. 15:11:18

azért megnyugtató, hogy az elmeroggyantak végre a megfelelő blogon gyülekeznek :D

Netuddki. 2015.03.29. 15:20:22

@beszélő majom: Elképesztő, hogy egyes kretének mit ki nem tudnak hozni ebből a szerencsétlenségből! Ezek után már nem csodálkozom, hogy eme kretének tolják az orbán szekerét. Még azt is el tudom képzelni, hogy ingyen és bérmentve. Eh! Balfasz fideszesek, fideszes balfaszok!

A szerencsétlenséggel kapcsolatban meg csak azon csodálkozom, hogy annak az orvosnak aki eltiltotta a repüléstől az illetőt nem kellett-e volna jelenteni az illető feletteseinek. Az tény, hogy szerintem jó néhány olyan esemény is történhetett ami vagy nincsen benne a szabályzatban vagy nem tartották be...

hahópihehh 2015.03.29. 15:26:09

@Nelson.: van itt ma minden, mint a búcsúban...nesze neked vasárnapi plázastop...

phaszfej 2015.03.29. 15:27:47

@beszélő majom: A peselypénzért. Ennyit se tudsz?

odamondó 2015.03.29. 15:28:55

@beszélő majom: Azt értem, hogy nem tudod hogy folyik egy baleset kivizsgálása csak ne beszélnél zöldségeket. Semmilyen ellentmondó találgatások nem voltak. Soha ismétlem soha sehol nem említették, hogy megtalálták mindkettő fekete dobozt. (de szívesen várom a linkeket a hiteles forrásaidhoz)

A CVR-ról már fotót is közölt a BEA: avherald.com/img/germanwings_a320_d-aipx_barcelonnette_150324_5.jpg

Ha akkora kamu lenne az egész ahogy itt sok konteó hívő mondja akkor valószínűleg már a civil légügyi hatóságok által delegált emberek már rég felszólaltak volna az újságokban. Szerinted ha ennyi ember érintett mégis hogy a büdösben hallgatják el a valóságot?

Másik kérdés: szerinted akkor mi történt? Mit tippelsz több ezer kilóméter távolsából? Mi a konteó?

hahópihehh 2015.03.29. 15:31:04

@bloglegelő: tök egyetértek, azért az orvosi titoktartásnak is meg kellene, h legyen a határa, főként, ha vki nem dobozokat pakol vagy verset ír napi nyolc órában, hanem emberéletek múlnak rajta. beszálláskor köszönés után kérdezhetem meg a légiutas-kísérőket, h csókolom, a kapitány úr és a másodpilóta úr milyen lábbal kelt ma fel?

bloglegelő 2015.03.29. 15:35:40

@kokuszpok: igen, és ezért végtelenül cinikus ez az egész sajtófelhajtás a mellékszálakon.

Hari Seldon 2 2015.03.29. 15:42:53

@Tizenötmillió Magyarok:
"Azert vannak itt meg gyanus momentumok. Maskor honapokig akar evekig is eltart, mire eredmenyre jut, egy ilyen vizsgalat, most meg mar, szinte a zuhanas pillanataban kesz tenykent kozoltek, hogy a pilota okozta a balesetet."
Régen hónapokig eltartott a Buda - Bécs út is. - Aztán fejlődtek a technikák. Nem hallottál róla?

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.29. 15:45:16

@odamondó:

"Soha ismétlem soha sehol nem említették, hogy megtalálták mindkettő fekete dobozt. (de szívesen várom a linkeket a hiteles forrásaidhoz)"

Nejje, baszod, itt az első cikk szerdai dátummal, amit a Google kidobott róla magyarul:

vs.hu/kozelet/osszes/megtalaltak-a-germanwings-gep-masodik-fekete-dobozat-is-0325

További említésért a megtalált második fekete dobozról az Indexen, az Origon, és a szokásos bulvárportálokon kutakodj :)

hahópihehh 2015.03.29. 15:46:29

@beszélő majom: nem értem, a gépen többségében német állampolgárok utaztak, nem? a németek meg pont nem puszipajtások az oroszokkal, hacsak nem aludtam át vmit.. ha én amcsi agresszor lennék, pont nem német gépet választottam volna. vagy benézte a cia és/vagy moszad a járatszámot? rossz gépre ült fel a másodpilóta?

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.29. 15:48:13

@Hari Seldon 2:

Az Ukrajna felett ősszel lelőtt gép fekete dobozának az anyagát kielemezték és közzétették már?

Naugye, hogy naugye. Pedig ősz óta eltelt pár hónapocska.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.29. 15:53:32

@kokuszpok:

Nem tudhatjuk, mely államok polgárai milyen arányban utaztak a gépen, hiszen az utaslista nem publikus.

Az üzenet meg nem "a németeknek", hanem az Unió döntéshozóinak szólhatott, amelynek Németország az erőssége ugyan, de vannak még mellette más erős államok. Nekik szólhatott az üzenet, hogy amennyiben vonakodnak támogatni az USA oroszellenes agresszióját, legközelebb esetleg egy interkontinentális járat, egy atomreaktor, vagy egy zsúfolt metrószerelvény is robbanhat.

Hari Seldon 2 2015.03.29. 15:54:18

@beszélő majom:
Az a fekete doboz, hol van? Ki találta meg?
Mit kéne azon elemezni külön, hogy kapott egy rakétát? Műszaki hibát keresnének?

Hát az a becsapódáskor volt bőven. - Mondjuk a repülőgép test szétesése az egyik műszaki hiba, de vagy 10000 másik műszaki hiba is volt....

hahópihehh 2015.03.29. 15:56:56

@beszélő majom: www.huffingtonpost.com/2015/03/25/germanwings-passenger-nationalities_n_6937912.html?
egyébként meg kurvasok európai gép repked keresztül-kasul az égen, egyszerűen kétlem, h usa pont németország utasait állna neki tizedelni azért, h más ország vezetőit befolyásolja.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.29. 16:02:32

@kokuszpok:

Azt se gondoltuk volna, hogy Merkelt lehallgatják.

hahópihehh 2015.03.29. 16:12:17

@beszélő majom: ki nem gondolta volna? mindegyik lehallgatja mindegyiket, még a nagyanyámat is lehallgatnák, pedig már húsz éve halott, merkel asszonyt viszont még véletlenül sem féltem, sztem odabaszott azért rendesen. úgyh ha az amcsik összekötik a bajuszt a németekkel, akkor azzal ők nincsenek előrébb. ja, remélem, hasznos volt az utaslista, bár azt nem tudom, h melyik országok vezetőire gondoltál, akik vonakodhatnak, de ha nem a spanyolokra, akkor az a három brit, és egy-egy dán és holland maradt csak.

hahópihehh 2015.03.29. 16:16:55

@A megvalósult amerikai ólom..: ezt előbb tartom valószínűnek, mint a brémai muzsikusok két képviselőjének agymenését.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2015.03.29. 16:25:15

@beszélő majom: "További említésért a megtalált második fekete dobozról az Indexen, az Origon, és a szokásos bulvárportálokon kutakodj"

Te is. Mert a fedélzeti adatrögzítőnek csak a lényegét nem találták még meg, az adattároló panelt. Anélkül pedig legfeljebb szuvenírnek jó.

@odamondó: "Másik kérdés: szerinted akkor mi történt? Mit tippelsz több ezer kilóméter távolsából?"

Válaszolok én (is): annyit tudhatunk, hogy a gép valamiért süllyedni kezdett, majd ütközött. A sajtó szokásait ismerve még az is lehet, hogy a pszichiáter nem is pont ezt mondta. Ha a hangrögzítőn tényleg hallatszik a pilóta légzése – szilikózissal vagy asztmával is repülhet valaki? mert azt nem tudom, hogy a közönséges lélegzetvétel miért hallatszana –, akkor azt tudtuk meg, hogy a pilóta élt. Hogy magánál volt-e, azt a tippem szerint – tippet kértél – már nem. Az adatrögzítő megtalálása előtt a gép repülési profiljának megváltozásáról egyszerűen értelmetlen bármit is állítani. Ez olyan, mintha valaki telefonból akarná megállapítani, hogy a laptopodon a böngésző fut-e vagy a szövegszerkesztő. A ventilátor zúgása talán változik eközben, de azt okozhatja más is.

A sajtóban ezeken kívül semmilyen egyéb tény nem volt megismerhető.

@Tizenötmillió Magyarok: "Maskor honapokig akar evekig is eltart, mire eredmenyre jut, egy ilyen vizsgalat, most meg mar, szinte a zuhanas pillanataban kesz tenykent kozoltek, hogy a pilota okozta a balesetet."
@LenCse: "Minden eddigi esetben amig fel nem dolgozták az adatregisztáló berendezéseket és össze nem szedték a maradványokat, nem nyilatkoztak a személyi felelősség dolgában !!! Ez esetben pedig 2-3 nap alatt kiszivárogtattak egy csomó dolgot"

Egyetértek. A "közvélemény" éhes a tényekre, ezért a sajtó szállítja neki a tényeket. Minden média mást. Elég megnézni, hogy egy közlekedési balesetről két egymást követő napon egymással mennyire egybevágó "tényeket" közöl a Tények. Pofáznak ezek össze-vissza bármit, ami az olvasónak szerintük tetszeni fog, felelősséget pedig nem lehet számonkérni rajtuk, hiszen a sajtó szabad.

Sok légibalesetről szóló dokfilmet láttam már, néhány neten hozzáférhető jelentést én magam is elolvastam. Hónapokig tipródnak olyanokon, hogy az egyik féklap vajon nem nyílt-e egy kicsit valamiért, mert a különbség élet vagy halál. Márpedig azt egy porrá zúzódott gép maradékából igazán nem könnyű eldönteni. Ezek meg máris tudják, hogy a pilóta saját kezűleg tekerte a süllyedést -30-ra. Elmennek ezek ám a bánatos bánatba, sok felelőtlen, rohadék újságíró, meg az őket "kiszivárgásokkal" etető szarházi. "Sajtóértesülések szerint..." A Blikk úgy hallotta a gépírónőtől?

De az sincs magánál, aki felnőtt korában így nyeli a sok bullshitet.

odamondó 2015.03.29. 16:32:42

@beszélő majom: ez az első ilyen cikk amiben ezt olvasom. Indexet figyelem rendszeresen nem említették de origon se láttam ilyet. AMúgy külföldi portálokról tájékozódom ilyen ügyekben inkább és ott se olvastam soha.

@Androsz: Tudod miért hallatszik a légzése? Mert rajta van a fején egy ilyen: www.talamas.com/sites/default/files/rentals/sennheiser/imagejpeg/sennheiser-hmd25-xq-sportscaster-headset-boom-mic.jpg
Ezt a csatornát a CVR folyamatosan veszi és hidd el a szuszogás is hallatszik.

A profil megváltozásáról miért értelmetlen beszélni? Ezt pontosan tudják milyen repülési utat repült be a gép milyen magasságokon stb. A repülőgép erről rendszeresen adatot küld a földre. (a flightradar24 is ezekből az adatokból dolgozik)

s 2015.03.29. 16:51:10

@maxval bircaman szerkesztő: Te vagy a CIA akciója, baszod. Minket akarnak kicsinálni azzal, hogy te idebaszol minden szart mindenhova. Dugulj már el a picsába néha.

Tudományos libsizmus 2015.03.29. 16:51:22

@beszélő majom:
Fizimiska alapján szerintem nem zsidó az arc.

Tudományos libsizmus 2015.03.29. 16:55:02

@Shopping:
A francia hatóságoktól tudjuk, nem a Lufthansától. Ha megtalálják a fekete dobozt, miért ne lehetne egy nap alatt kinyerni azt a 10 percet?

s 2015.03.29. 16:56:20

@phaszfej: Bizonyíték? Vagy az nem kell? Seggfej.

s 2015.03.29. 16:57:50

@beszélő majom: Érdek? Vagy az sem kell? Elég az agymenésed? Orvos mikor látott?

s 2015.03.29. 17:03:21

@Shopping: Te barom! Nem csak a fekete doboz adatai vannak meg. Ott van a légi irányítókkal folytatott kommunikáció (hiánya), és a repülési pálya radarképe dokumentálva. Amiből kiderül, hogy nem zuhant a gép, hanem ereszkedett. Túl sok egymástól független ember kellene ebbe belevonni, hogy egy ilyen ügyet (géphiba) el lehessen sikálni. Fasz vagy.

Jottó 2015.03.29. 17:05:08

jövő hónapban repülőztem volna..menjek inkább kocsival, mert mostantól már sima kis fapadosra ülni európán belül is felér egy orosz rulettel?

s 2015.03.29. 17:06:49

@Blogger Géza: "ez nem így működik" Ja, mint nálunk. A nav ügyben vidaildi vizsgálódik, osz't jónapot. Ez a fasz annyira hozzászokott orbánfölde faramuci szokásaihoz, hogy el sem tudja képzelni az iskolázatlan fejével, hogy rendes helyeken máshogy mennek a dolgok.

s 2015.03.29. 17:08:12

@Recs Kázmér: Faszt! A fletó volt. Odament, és leverte a gépet a hatalmas vérbő faszával.

Tudományos libsizmus 2015.03.29. 17:09:31

De az vajon hogy lehet, hogy 10 kilométerre a becsapódás helyétől találják meg azt a dobozt?

s 2015.03.29. 17:09:43

@zengjen a dalunk fajtárs: Az öregapja meg itt tanult minálunk, a Luboviczkán. Ha jól hallottam . . .

s 2015.03.29. 17:12:34

@ComLo: "Eggyeseknek tényleg nagyobb szükségük van ilyen kezelésre, mint azt gondoltam volna ..."

Legalább nem vezetnek repülőt. Legyen elég ennyi. Bár ahogy olvasom ezeket a faszkirályokat, legszívesebben én magam repülnék sziklafalnak.

s 2015.03.29. 17:15:01

@LenCse: Van, ami már hamarabb is világos. Mondom, ott van a légi irányítókkal folytatott kommunikáció (hiánya) és a repülési adatok.

s 2015.03.29. 17:16:42

@Tizenötmillió Magyarok: Te már csak tudod, nem? Asztali bölcsész.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2015.03.29. 17:18:23

@odamondó: "hidd el a szuszogás is hallatszik"

Elfogadom. De nem tudom, hogy a kivizsgálóknak elég volt-e ez az idő és a hangminőség a lélegzés hangjának pontos elemzésére, olyan mélységig, ami alapján a pilóta – aki nem másodpilóta volt, hanem pilóta ebben az időszakban – tudatállapotára is kellően megalapozott becsléseket tehessenek.

"A profil megváltozásáról miért értelmetlen beszélni? Ezt pontosan tudják milyen repülési utat repült be a gép milyen magasságokon stb. A repülőgép erről rendszeresen adatot küld a földre."

Valóban, a transzponderen elmegy a gép által mért korrigált barometrikus magasság és vagy a korrigált kijelzett légsebesség, vagy a földsebesség, ezt nem tudom. Ha a gép magasságmérője meghibásodik, akkor a transzponder adata és a radaron látott adat is hibás, ez már balesetet is okozott, mint ahogy a meghibásodott magasságmérő is. Nem tudom, nem olvastam, hogy a radakép elemzése mit mutatott. Például hogy a pálya egyenes vonalú maradt-e, és főleg hogy egyenletes volt-e a süllyedés vagy gyorsuló. Mert az előbbi esetben nem stimmel a szakértő által szimulátoron mutatott enyhe zuhanórepülés okozta sebességnövekedés.

Nem tudom, hogy az Airbus küld-e akár transzponderen, akár ACARS-on (vagy ahhoz hasonlón) jelzést a repülési profilról. Merthogy a radaron 5 másodpercenként megjelenő, 30 méteres magassági felbontású adatból az utazásiból süllyedésibe állított robot-üzemmód (profil) átkapcsolására egy nap után kijelentéseket tenni szerintem elhamarkodott dolog. Ha majd meglesz a FDR memóriája, akkor lesz miről beszélni. Ez az én nem szakértői véleményem. De persze a sajtónak az is elég, ha egy kisinas elmondja valakinek, amit hallott, kiegészítve a saját tippjével, élvezve, hogy szakértőként őt fogják idézni, mégha név nélkül is.

s 2015.03.29. 17:19:40

@bloglegelő: Egyetlen értelmes hozzászólás eddig. Nincs olyan, hogy orvosi titoktartás ezekben az esetekben. Ha utcaseprő vagy, akkor talán igen, de pilótaként biztosan nem.

s 2015.03.29. 17:25:44

@kokuszpok: Belegondolni is rettenet, hogy ezek az emberek vasárnaponként autóval mentek a teszkóba, bazdmeg. Ennek fényében átértékelem orbánék boltbezárását. Nem tudják maguk sem, mitől mentették meg a vasárnaponként utcán sétáló igaz magyar kisembereket. :-)

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.29. 17:33:24

@Tudományos libsizmus:

"De az vajon hogy lehet, hogy 10 kilométerre a becsapódás helyétől találják meg azt a dobozt?"

Olyan, hogy a becsapódás HELYE, olyan volt a sztoriban?

Mert a képeken csak a törmelékek SZÉTSZÓRÓDÁSÁNAK a helyét mutatják, de egyetlen kép sincs arról, hogy valahová valami becsapódott volna.

estónia 2015.03.29. 17:39:39

Nos én nem hiszem el ezt a sztorit.Szerintem ennyi idő alatt nem tud bekattanni egy ember. Ha még bekattanna akkor se tudná így kiszámítani,hogy na most kiküldöm a főnököt a retyóra mert épp az ismerős kedvenc hegyeim felett vagyunk aztán zuhanunk egyet. Számomra érthetetlen miért esett szét ilyen apróra ez a gép és a bent lévők. Mint a konfetti basszus.A Maláj Ukrajnában gép tízezerről esett le és egész szép darabok maradtak belőle. Hogyan került oda alig néhány perc múlva egy Francia vadászgép szemrevételezni a helyszínt??? Mi is volt avval az elektronikus radar zavarral abban a körzetben?
Soha nem fogjuk megtudni az igazságot.

s 2015.03.29. 17:39:42

@Androsz: "mert azt nem tudom, hogy a közönséges lélegzetvétel miért hallatszana –, akkor azt tudtuk meg, hogy a pilóta élt. Hogy magánál volt-e, azt a tippem szerint – tippet kértél – már nem"

1. Mert ha kussolnak, a mikrofon felerősíti a zajt. Ahhoz a zajszinthez igazodik, ami van. Kibaszott nagy csendben egy muslinca fingása is ágyúlövésként hangzik, hangmérnök eeefttááars. Érted, seggfej?

2. Magánál volt, mert máshogy nem zárhatta ki a kapitányt. Azt folyamatosan akarni kell, hogy ne jöjjön be senki. Ha elájulsz, akkor simán bemennek. Faszkalap.

Tudományos libsizmus 2015.03.29. 17:40:27

@beszélő majom:
Jó, azért a kérdés, mert ha 10 km -re is vannak repülőgép darabok, akkor az talán nagyobb magasságban bekövetkezett robbanásra utalhat. Persze ha helytálló az infó.

hahópihehh 2015.03.29. 17:42:18

@ComLo: én még megvárom a csipeltető gyíkemberekkel megküzdő ufójézust, aztán elköltözöm a neptunuszra.

s 2015.03.29. 17:42:30

@Tudományos libsizmus: Az jó. Különben el kellene gázosítanunk. Micsoda megkönnyebbülés a bajban . . .

hahópihehh 2015.03.29. 17:46:40

@s: látom, ma korán elszakadt az utolsó cérnaszálad :) gondolj azért abba bele, h amíg plázáztak, addig sem itt emelték a vérnyomást a neten, és ha van szerencsénk, tömegköziznek.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2015.03.29. 17:59:18

@s: A pilótafülkében nincs "kibaszott nagy csend". Hallgasd meg az egyik PilotsEye filmet, több airbusos utat is találsz. De azt elfogadom, hogy ha valaki ért hozzá, akkor le lehet szűrni a mikrofonhangról a zúgást, talán még a rádióforgalmazást is.

Én olyan mesét hallottam, amely szerint ha a pilóta belülről átkapcsolja az ajtózárat, akkor annyi elég is, és kívülről csak öt perc késleltetéssel lehet kinyitni, a "szuperkóddal". De ez a záras mese egyelőre csak találgatás. Nem tudom, hogy a kapitány kinti tanakodása egy sztyuvival hallható lehet-e, vagy csak az, hogy dörömböl és kiabál.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.03.29. 18:01:19

@s:

Az én pártfüggetlen véleményemre szinte minden blog kiváncsi. Míg a te recsegő, balliba lemezed erősen uncsi már.

Hari Seldon 2 2015.03.29. 18:06:58

@maxval bircaman szerkesztő:
Ne, haragudj, hogy ezt így bemondom ide, de azért kíváncsiak, mert van kin röhögni.
Legtöbbször szánalmas rögeszméidet pörgeted körbe körbe.

Hari Seldon 2 2015.03.29. 18:16:49

@maxval bircaman szerkesztő:
Nálad a lemez:
USA rossz.
Rossz, rossz dolgokat csinál.
Kész.

Nincs más magyarázat. Ez a leglogikusabb is.

Ockham borotvája nálad:
USA gonosz, ezért minden rosszért ő felel. - Egyszerű vagy, mint a faék.

odamondó 2015.03.29. 18:42:06

@Androsz: nem kell kapitális elemzőképesség ahhoz hogy rágyere valaki egyenletesen lélegzik vagy épp szívinfarktust kapott.

Végig 26°-on maradt a heading tehát tartotta az irányt a süllyedés stabil -3500 láb/perc volt.

Egy későbbi kommentedhez: Ez nem mese. Az A320ason a pilótafülke ajtaját kívülről ki lehet nyitni egy vészhelyzeti kóddal. Ez légitársaságonként változik. Egy előre beállított időintervallum után az ajtó automatikusan kinyílik HA a pilóta bent nem nyom rá a lock gombra, de mivel a pilóta nem jutott be így nem feltételezés hanem tény, hogy a srác rányomott a lockra. Annyira primitív az egész ajtónak a működése, hogy ezen nincs mit találgatni és pont ezért is mertek kijönni ezzel a magyarázattal, mert nincs más megoldás.

Tehát ez nem záras mese és főleg nem találgatás.

@estónia: Nem vagy tisztában alapvető dolgokkal. Tudod mekkora hatása van ha valami hegyoldalnak csapódik 700+(!) km/órával? Tudod hogy szabadesésben egy ejtőernyős a legdurvább pozícióban sem képes kb. 320km/óránál többel zuhanni? Tudod hogy egy repülőnek mekkora légellenállása van? Tehát egyáltalán nem meglepő hogy a maláj gép sokkal jobban egyben maradt azzal szemben hogy egy másik repülő működő rendszerekkel egyenes vonalban hegynek csapódott.

s 2015.03.29. 18:45:13

@Androsz: "a pilóta belülről átkapcsolja az ajtózárat, akkor annyi elég is, és kívülről csak öt perc késleltetéssel lehet kinyitni, a "szuperkóddal""

Nincs szuperkód. Azt ugyanis ki lehetne verni a kint maradottakból. Mechanikus zár van, amit folyamatosan zárva kell tartani, hogy kintről ne lehessen bejönni. Ha tudatvesztés lépne fel, azonnal be lehetne menni. Ebből tudják, hogy akaratlagosan voltak kint tartva a többiek.

s 2015.03.29. 18:48:17

@maxval bircaman szerkesztő: Faszt kíváncsiak. Nem basztak ki, mert vonzod az idiótákat, meg a normálisakat is. Röhögnek rajtad. Pártfüggetlen - ember? Egy fidesz birka vagy, menj már el a tükörig, baszod és nézz bele.

Tudományos libsizmus 2015.03.29. 19:15:00

@s:
Van szuperkód:
www.spiegel.de/panorama/bild-1025943-829452.html

Bocs a közbeszólásért, csak itt mindenkit hülyézel/faszozol/barmozol, akihez csak hozzászólsz. Aztán neked is sikerül azért ökörségeket kihánynod a mocskos szádból.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.29. 19:27:30

@maxval bircaman szerkesztő:

Ez a cikk + az update fölötte, amit linkeltél, elképesztő. Bár "széljobbos" magyar nyelvű oldalakon már hetekkel ezelőtt írtak bizonyos szokatlan légköri jelenségekről.

Még szerencse, hogy a "tömegek" nem olvassák ezeket :(

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2015.03.29. 19:35:36

@odamondó: "Az A320ason a pilótafülke ajtaját kívülről ki lehet nyitni egy vészhelyzeti kóddal." @s: "Nincs szuperkód."

:-)) Én megvárom, ki marad talpon. Egyébként valamelyik híradóban mutogattak egy kódbillentyűpanelt, és @Tudományos libsizmus: is ezt állítja.

@odamondó: "...mert nincs más megoldás."

Ezt én maximum egy matematikai egyenletre merem kijelenteni. :-) Ha például a pilóta előredőlt, átkapcsolhatta ezt is, talán. És akkor talán átkapcsolt mást is, de arról egyelőre nem tudunk, dacára a hangfelvételnek.

Olyan már megtörtént velem, hogy hallucináltam, és szinte biztosra tudtam, hogy hallucinálok, de pár másodpercig tudatosan sem sikerült a látásomat helyrehozni. Végül igen, eltűnt a látomás (egy pók a plafonon), ezért tudhatom, hogy látomás volt, vagy esetleg egy térutazó pók. Ha a pilóta akár csak a rá törő mélabú miatt is beszűkült tudatállapotba került – az öngyilkosság előtt ez egyébként szinte kötelező –, akkor lehet, hogy kapcsolgatott ezt-azt. Én csak annyit állítok, hogy amíg az adatrögzítőből és a roncsok elemzéséből nem szereznek meg minden megszerezhető adatot, addig nem lehet ezt tagadni. A túlzott magabiztosságú állítások azok, amelyek nekem nem tetszenek. Nevezzék tippnek, és akkor rendben van.

phaszfej 2015.03.29. 19:39:48

@s: Az a bizonyíték, hogy lezuhant a gép. Vagy a javításon spóroltak vagy az alkalmazottak kivizsgálásán. Tehát mindenképpen a pénzről szól a dolog. Ebből is látszik, hogy mindennek ki kell fizetni az árát. Vagy így vagy úgy. Nem lehet a végtelenségig 20 euróért utazni, miközben minimum 200 az elhasznált üzemanyag per kopf.

Tudományos libsizmus 2015.03.29. 19:47:43

Ha feltesszük, hogy megvalósult 1984, márpedig ennek vannak jelei, akkor mindennek az ellenkezője az igaz.

Ez esetben ha az amerikai kormány egy órával a baleset után mindenféle vizsgálat híján kijelenti, hogy nem terrorcselekmény történt, az azt jelenti, hogy terrorcselekmény történt és az amerikaiak követték el.

Persze csak ha Orwell világában élünk.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2015.03.29. 19:49:42

@odamondó: "a süllyedés stabil -3500 láb/perc volt."

Akkor tehát a tegnapi szimulátoros demonstráció máris téves volt. "Szakértőtől". Bár lehet, hogy a srác éppen azt mutatta be, hogy mi lett volna, ha a gépnek lenyomják az orrát, csak ezek a rühes híradósok végül félremagyarázták, tudok hasonló konkrét esetről. Stabil süllyedéshez a gázt kell levenni, a robot igazít kicsit a trimmen, aztán ennyi, ha a szél nem dobál. Ennek a hangja ott lehet a felvételen. Ha az orrirány nem változott, akkor valamilyen robot mindenképpen be volt kapcsolva, ennyit tudhatunk. A robot kikapcsolását feltűnő tilinkózás jelzi, azt nem is lehet eltéveszteni. Hogy a süllyedés a robot átállítása nyomán kezdődött-e, azt már nem tudhatjuk, hacsak nem ad valamilyen hangjelzést direkt erről.

s 2015.03.29. 19:50:42

@Tudományos libsizmus: Belülről be lehet zárni a pilótafülkét úgy, hogy ne lehessen kintről bemenni., Pont a terroristaveszély miatt. Ha a kint rekedt utaskísérőből kiverik a kódot, akkor szart sem érne az egész. Ha meg nem ismeri a kódot, akkor is szart ér az egész, mert akkor vészhelyzet esetén nem tudna bemenni (a pilóta ájultan hever). Az a baj, hogy nem gondolkozol.

s 2015.03.29. 19:54:04

@Androsz: ""Nincs szuperkód." Olyan nincs, amivel akkor is be lehet menni, ha a bentiek nem akarják. Mert akkor bárki bemehetne, ember. Te sem gondolkozol.

Tudományos libsizmus 2015.03.29. 19:54:06

@s:
Akkor hazudik a Spiegel (ettől függetlenül szokott különben), ezt a fotót meg fotosoppal készítették, hogy átbasszanak vele téged:
www.spiegel.de/panorama/bild-1025943-829452.html
Cikk is van ott erről, megkeresheted.

s 2015.03.29. 20:02:23

@phaszfej: Anyám, a kamillás borogatást a halántékomra rögtön, kérlek.

"Nem lehet a végtelenségig 20 euróért utazni, miközben minimum 200 az elhasznált üzemanyag per kopf."
Így egyetlen nanosecundumig sem lehetne, mert minden pillanat veszteség. Ezt ki fizeti? A gyíkemberek?

Azzal egyetértek, hogy gyakoribb orvosi vizsgálatok kellenek és ezek eredményét kötelezően meg kell osztani a vezetőséggel, tehát esélyt sem szabad adni annak, hogy ezt valaki eltitkolja. Ez viszont már inkább olyan utólagos tudatos kategória, amit nem szeretünk. Az is tény, hogy senkit nem lenne szabad egyedül hagyni a pilóta fülkében, de ez is utólagos bölcsesség. Itt sajnos mindkét hibát elkövették. Ha csak az egyik nincs, ez már nem történhetett volna meg.

s 2015.03.29. 20:08:28

@Tudományos libsizmus: Nagy fehér sámán, nem azt állítom, hogy nincsen bebillentyűzhető kód, amivel jönnek-mennek békeidőben az ajtón keresztül. Azt állítom, hogy ezt belülről lehet blokkolni, méghozzá nem úgy, hogy bekapcsolsz valamit, aztán elájulsz, mert akkor baszhatják a kintiek. Folyamatosan nyomni kell, tehát aktív, tudatos akarat kell a kintiek távol tartásához. Pontosan a terror veszély miatt. Gondolkozz már!

Tudományos libsizmus 2015.03.29. 20:11:16

@s:
"Nincs szuperkód. Azt ugyanis ki lehetne verni a kint maradottakból."

s 2015.03.29. 20:23:42

@Tudományos libsizmus: Baszod, tudom én hogy két baj is csak a kezdet. Tehát, mindkét pilóta elájul, mert szarrá zabálták magukat előző este és nem tudták elviselni egymás fingszagát. Erre jön az öt terrorista, akik egy széklábbal kiverik az utaskísérőből a biztonsági kódot. Bemennek, hárman azonnal megdöglenek a fingszagtól, kettő pedig földhöz bassza a gépet. Hacsak így nem. De azért tegyük hozzá, hogy ez a körülmények szokatlanul kedvezőtlen együttállása.

Ha csak egy pilóta is észnél van, akkor senki nem juthat be a pilótafülkébe, ha ő nem akarja még akkor sem, ha tudja a biztonsági kódot. Érted?

odamondó 2015.03.29. 21:04:38

@s: van szuperkód és azért van kód mert ha a pilóták elájulnak akkor be lehet menni. Igen igazad van a kódot ki lehet verni az utaskísérőkből és PONT ezért van az hogyha a drága pilóta a kamerán megnézi ki a pöcsöm áll az ajtó előtt akkor rányomhat hogy az ajtó maradjon zárva ha beadták a kódot akkor is. Na ez az amit tuti a pilóta a germanwings gépen megtett.

@Androsz: i.ytimg.com/vi/RImJJ_cqOgI/maxresdefault.jpg Itt a kapcsoló. Van körülötte perem, hogy véletlenül se lehessen rádőlni.
www.flightdecksolutions.com/assets/images/large_images/a320-pro-m-series-pedestal-2.jpg
Itt pedig ahol elhelyezkedik. A másodpilóta jobb oldalt ül ennél a kapcsolónál egy picivel előrébb. Na akkor dőljél rá... ráadásul kétszer mert 5 percenként újra lehet próbálkozni.

Mindig robottal repülnek és az nem lett kikapcsolva. Gázt nem kell levenni.

Ezen kell bütykölni: begos.net/041/FCU.jpg
Itt aholl azt látod hogy V/S jobb oldalt ott a drága pilóta beállít -3500at és annyi. A repülő fixen beadott sebesség mellett szépen tartani fogja a 3500as süllyedést amíg a földbe nem csapódnak.

Egyéb kérdés?

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2015.03.29. 21:07:38

@s: Azzal mi a helyzet, amikor a pilóta bezárkózik és elájul, kint pedig a kapitány vagy a terrorista beüti a szuperkódot, ami 5 perc múlva nyit, de nincs a földig 5 perc?

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2015.03.29. 21:22:00

@odamondó: Öregem, én rádőlök neked bármire óhajod szerint, ha te fizeted a pálinkát. :-D

Tudom, ismerem a panelt, igazság szerint még tekertem is rajta egyszer, de eltussolták. :-) A gázlevételt a robot is megcsinálhatja, én is így értettem, csak a stabil süllyedés a gépmechanizmus szempontjából ennyivel is elintézhető. És akkor a vízszintes sebesség nem változik, ezt a radaron ellenőrizhetik. Engem csak az foglalkoztat, hogy a tolóerőt elég sok dolog tudja csökkenteni, nem csak a robot átállítása. Ha a pilóta nem mondta be hangosan, hogy "most átállítom a robotot –35-re", akkor nem tudom, hogy ezt bizonyíthatja-e bármi más, mint az adatrögzítő. Igazság szerint egyszer, amikor az adatrögzítő megsemmisült, a gép számítógépes rendszerének a háttértárából fejtették vissza az adatokat, nem kevés szerencsével, de nem hiszem, hogy abból most sok maradt.

s 2015.03.29. 21:46:05

@Androsz: Ha a pilóta eszméletlen, akkor a biztonsági kóddal be lehet menni. Ha azt akarják, hogy kintről ne lehessen bejutni, ahhoz aktív, tevőleges beavatkozás kell. Az eszméletlen rádőlés nem játszik, mert a kapcsoló tervezése és kialakítása pont ezt zárja ki. Aktív cselekedet kell a kint maradtak kizárásához, épp a biztonsági okok miatt.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2015.03.29. 22:08:27

@s: Ez a része rendben van. De azt hallottam, hogy van egy 5 perces késleltetésű nyitás-üzemmód, a szuperkód. Abból, ahogy beszéltek róla, nem derült ki nekem, hogy
a) 5 perc múlva akkor is kinyitja az ajtót, ha odabent a tenoristák ráülnek a tiltó kapcsolóra
b) egyáltalán nem nyit, ha bentről állandóan zárva tartják, tevőlegesen
c) akkor nyit ki 5 perc múlva, ha közben odabent nem csinálnak vele semmit, hanem elpilledve hevernek szanaszét;
illetve
x) a szuperkód csak akkor működik, ha előtte az akkorisnyisdki kód nem vált be
y) lehet azonnal a szuperkóddal kezdeni, és akkor a tenoristának elég ezt az egyet megszereznie.

A pilótafülkében szükség esetén elég jól elboldogulok, de az ajtó előtt nem tudom, mit kell csinálni. :-D

phaszfej 2015.03.29. 22:16:55

Elképzelhető olyan beszűkült tudatállapot, ahol a másodpilóta úgy érezhette, a világ, az emberiség elhagyta őt, nem veszik észre az értékeit, hiába próbálja a maximumot nyújtani, azt senki sem értékeli, és így nem marad más választása, mint egy ilyen tett, hogy felfigyeljenek rá. Ezzel mintegy büntetve az őt meg nem értő társadalmat, hogy lám, hová vezet, ha elhanyagogoljuk embertársainkat. Ehhez elég lehetett akár egy rossz megjegyzés is a pilóta részéről. Mindenesetre ismerni kéne pontosan a hanganyagot, mert addig minden csak spekuláció.

phaszfej 2015.03.29. 22:19:31

@s: Rádfér a borogatás, az biztos.

s 2015.03.29. 22:31:19

@Androsz:

"a) 5 perc múlva akkor is kinyitja az ajtót, ha odabent a tenoristák ráülnek a tiltó kapcsolóra"
Nem. Mindig az emberi akció az elsődleges. Ha emberi tiltás áll szemben automatikus nyitással, akkor az emberi tiltás magasabb rendű, mert ember adta ki a parancsot.

"b) egyáltalán nem nyit, ha bentről állandóan zárva tartják, tevőlegesen"
Igen. Mert a tudatos emberi utasítás felülír minden mást.

"c) akkor nyit ki 5 perc múlva, ha közben odabent nem csinálnak vele semmit, hanem elpilledve hevernek szanaszét;"
Igen. Nincs bent aktív emberi utasítás, ezért az elsődleges a kintről jövő emberi parancs.

"x) a szuperkód csak akkor működik, ha előtte az akkorisnyisdki kód nem vált be"
Semmilyen kód nem működik, ha aktív emberi szándék áll azzal szemben, hogy a bejutást akadályozza.

"y) lehet azonnal a szuperkóddal kezdeni, és akkor a tenoristának elég ezt az egyet megszereznie."
Ugyan az, mint az x pont.

Tehát a lényeg: elsődleges szempont, hogy ne lehessen bejutni a pilótafülkébe, amit egyedül egy biztonsági kód képes feloldani, de az is csak kizárólag abban az esetben, ha nem érkezik kifejezett tiltás arra vonatkozóan, hogy be lehessen jutni.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2015.03.29. 23:00:04

Ezek szerint kulcskérdés, hogy vajon eltelhetett-e a kötelező 5 perc az után, hogy a kapitány feltételezhetően bepötyögte a szuperkódot. Hiszen ha ez után sem tudott a kapitány bejutni, az nagyon valószínűvé teszi, hogy az első tiszt bent megismételte a bezárkózást. 3500 láb/perc süllyedéssel 6-7 perc alatt érhették el az ütközési magasságot, gondolom, bár azt nem tudom, hogy az ütközés hol történt. El tudom képzelni, hogy a dörömböléssel, próbálkozással elvesztegetett idő után nem maradt 5 perc. Azt lenne jó tudni végre – és pár hónap múlva ez már megtudható lesz, talán –, hogy a kivizsgálók szerint ez az időtényező hogy alakult.

Lehetséges, hogy a kivizsgálók tökéletes bizonyossággal megállapították a szándékosságot, csak azok alapján, amiket az újságok összehordtak – és volt aztán abban minden hülyeség –, nem látszik a megállapítás kellően megalapozottnak. Annyira, hogy garantáltan ne mocskolják be egy ember és egy család nevét bizonyíték nélkül.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2015.03.29. 23:01:00

@s: A te tudomásod szerint x vagy y, ha bentről nincs ellenutasítás?

s 2015.03.30. 00:14:52

@Androsz: Ez nem annyira bonyolult. Mit nem értesz? Az utasításoknak precedencia sorrendje van.

1. A pilótafülkében kiadott emberi utasítás. Ez lényegében megfellebbezhetetlen. A legmagasabb szintű utasítás.

2. A pilótafülkében kiadott automatikus utasítás. Nem emberi eredetű. egy biztonsági eszköztől származik, nyilván egy, a hierarchiában feljebb lévő utasítás érvénytelenítheti.

3. A pilótafülkén kívülről eredő emberi utasítás. Ez rendszerint csak az előbbiek után érvényesül, de lehetőséget adtak arra, hogy esetenként felülbírálja a 2. szintű utasítást, lévén, hogy embertől származik. (Ez a biztonsági kód az ájult pilóták esetére.) Egy 1. szintű utasítás elé SOHA nem kerülhet. Ez a lényeg. A repülőgépen a pilótafülkében lévő az ÚR.

4. A pilótafülkén kívülről eredő automatikus utasítás. Ennek lényegében csak akkor lehet hatása, ha az összes személy cselekvőképtelen, vagy mindenki beleegyezik, illetve nem tud ellenállni.

s 2015.03.30. 00:17:34

@Androsz: A biztonsági kód szerintem azonnal nyit. Nem vagyok a téma szakértője, de különben faszra sem lenne jó. Mert adott esetben minden perc számít.

Recs Kázmér 2015.03.30. 00:32:27

@s:
Minek egy második fasz ebbe a történetbe? Nem elég maga a Fletó?

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2015.03.30. 01:04:01

@s: Akkor mondd azt a kérdésemre, hogy nem tudom.

Az 5 percről: hvg.hu/vilag/20150326_Lufthansavezer_a_repulotragediarol_Ezt_n Ebben sem stimmel minden, de az újság már csak ilyen.

Ericin (törölt) 2015.03.30. 03:08:44

@maxval bircaman szerkesztő: miért nem a KGB utódszervezeteinek az akciója?

@beszélő majom: na zsidózni is sikerült végre valakinek
Van olyan téma amiről nem a zsidók és a CIA jut eszetekbe?

Olvasom tovább a hozzászólásokat, hátha lesz chemtrail, gyíklények, HAARP és más beteg konteok. Jól szórakoznék, ha nem 150 ember halálából csinálnátok cirkuszt.
Legjobb helyen kommenteztek egyébként, a trollok pszichéje egy érdekes kutatási terület.

Ericin (törölt) 2015.03.30. 03:18:01

@beszélő majom: az nyilvánvaló, hogy nekem az felelne meg, ha oroszok masíroznának a magyar utakon

A zsidózásodhoz annyit, hogy Andreas Lubitz evangélikus volt. De gondolom ez téged továbbra se zavar. Zsiráfozz nyugodtan, diliflepnivel a kezedben azt csinálsz, ami jólesik.

Ericin (törölt) 2015.03.30. 03:21:39

@Tudományos libsizmus: vagy az orosz titkosszolgálat csinálta, hogy a CIA-re terelje a konteo hívők által a gyanút
Minden lehetséges és te szerencsére abban hiszel, amiben csak akarsz, ugyanis a te véleményed egy picit se számít a világnak.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.30. 16:07:23

@Ericin:

"A zsidózásodhoz annyit, hogy Andreas Lubitz evangélikus volt. "

1. A kitért zsidó a zsidóság szemszögéből továbbra is zsidó marad. NEM lehet kitérni.

2. Hívő ember nem gyilkol. Tömeget meg pláne nem. (A muszlim fanatikusok a hitükkel csak takaróznak, valójában a nyugatról kapott pénz mozgatja őket.)

3. Egyébként meg a lelkész bácsit elég későn kapták elő a tömegmanipulátorok, hogy istenfélő, templomjáró keresztény családot csináljanak a tömeggyilkos kedves szüleiből.

Rekuszcsi (törölt) 2015.03.31. 11:00:07

De látom vannak még itt beteg emberek a hozzászólók között is.

bloghal 2015.03.31. 22:28:10

@beszélő majom:" Hívő ember nem gyilkol. "

jézusmária .. ekkora baromságot hogy tudsz elviselni is, nemhogy ideírni ??
süti beállítások módosítása